Interim Intelligence

Blog Interim Intelligence

Op dit blog worden regelmatig nieuwe blogposts gepubliceerd over HR, arbeidsmarktontwikkelingen, organiseren, werk, arbeidsmarktcommunicatie, recruitment en sociale media.

De ruim 400 blogberichten die vanaf 2008 tm september 2013 op het blog van Interim Intelligence zijn gepubliceerd zijn door overgang van de provider naar een nieuw platform helaas verdwenen. Op de site socialmediarecruitment.nl kun je deze nog wel vinden in het blogarchief. 

De Marathon van Vopak, leuk voorbeeld employer branding

Als je de tranentrekkende film De Marathon – of maaarathon, zoals Martin Waardenberg zegt - hebt gezien, zal dit filmpje een feest van herkenning zijn. Martin Waardenberg, verantwoordelijk voor het script en een van de hoofdrollen in De Marathon, vertolkt ook in deze video een hoofdrol. Hij is, samen met zijn ‘fanatieke’ collega’s van Vopak, aan het trainen voor de Rotterdamse marathon. Maar wat schetst zijn verbazing? Zijn collega’s doen zich tegoed aan allerlei snacks bij Snackbar Willem. Aan Martin de schone taak om iedereen weer in beweging te krijgen. En op het moment dat ze weer in beweging zijn zelf een patatje oorlog te bestellen, geheel volgens het scenario van de originele film, waarin hij stiekem nog wel eens een biertje neemt. Klik op onderstaand plaatje om de video te bekijken. 

Vopak motivaart haar medewerkers voor Rotterdamse marathon

Van dit filmpje gaat ongetwijfeld een motiverende werking uit richting de Vopak-medewerkers die aan het trainen zijn voor die 42 kilometer en 195 meter. Het filmpje, dat op de Facebook-pagina staat van de Marathon van Rotterdam, is reeds 2.130 keer gedeeld, is ruim 262.000 keer weergegeven en heeft ruim 3.800 likes. Dan is toch sprake van een redelijk viraal effect. Vopak genereert heel veel aandacht voor haar merk, haar werkgeversmerk ook. Er is bij het bedrijf aandacht voor vitaliteit en tegelijkertijd wordt geappelleerd aan de medewerkerstrots en de Rotterdamse roots van het bedrijf en kameraadschap worden benadrukt. Ja, dit draagt zeker op positieve wijze bij aan het employer brand. Chapeau!