Interim Intelligence

Blog Interim Intelligence

Op dit blog worden regelmatig nieuwe blogposts gepubliceerd over HR, arbeidsmarktontwikkelingen, organiseren, werk, arbeidsmarktcommunicatie, recruitment en sociale media.

De ruim 400 blogberichten die vanaf 2008 tm september 2013 op het blog van Interim Intelligence zijn gepubliceerd zijn door overgang van de provider naar een nieuw platform helaas verdwenen. Op de site socialmediarecruitment.nl kun je deze nog wel vinden in het blogarchief. 

Links op je website checken

Afgelopen week besloot ik in een verloren uurtje onze website een beetje te gaan bijwerken. Ik kwam op de pagina 'Wie zijn wij' terecht, waarop onder andere staat waar ik in het verleden gewerkt heb.

Zo heb ik gewerkt voor CrossPoints, de uitgever van o.a. Carp* en Oriëntatienieuws, een magazine voor starters op de arbeidsmarkt. Carp* werd in de markt gezet als alternatief voor Intermediair. Uitgever CrossPoints en de magazines bestaan niet meer. Intermediair verschijnt alleen nog maar in online vorm.

Na mijn tijd bij CrossPoints heb ik 5 jaar voor uitzendbureau Content gewerkt. Content bestaat inmiddels ook al niet meer en is geïntegreerd in Unique. Bij zowel Carp als Content had ik een hyperlink opgenomen. Uiteraard waren dat nu 'dode' links. Die heb ik dus verwijderd.

Meteen bekroop mij een onaangenaam gevoel. Hoe zou het staan met de links op onze pagina met klanten en opdrachten? Nu kun je handmatig alle links checken, maar het gaat sneller met een linkchecker. Je krijgt dan vrijwel meteen te zien welke links niet meer werken en welke onjuist zijn.

Het bleek dat een aantal links niet meer werkte. Door faillissement, overname of naamsverandering klopte de verwijzing naar een website niet meer. En dat is dus zonde. Links die een foutmelding geven of die je op een pagina laten landen met daarop de tekst "bestaat niet meer".

Al die dode links geven een slordige indruk en dat wil je als organisatie voorkomen! Het jaagt klanten, prospects en sollicitanten weg.

Check dus regelmatig de links op je website. Verwijder 'dode' links of vervang deze door de juiste link. Dat zal gewaardeerd worden door de bezoekers van je site!