Passen emoticons LinkedIn-mail bij zakelijk karakter?
LinkedIn
is een zakelijk social netwok.
Dit zegt
LinkedIn over zichzelf:
‘
Welkom op LinkedIn, ’s werelds grootste professionele netwerk met meer dan 400 miljoen leden in 200 landen en regio’s over de hele wereld. Het is onze missie om wereldwijde professionals met elkaar in contact te brengen om hen productiever en succesvoller te maken. Wanneer u lid wordt van LinkedIn, krijgt u toegang tot personen, vacatures, nieuws, updates en inzichten die u helpen geweldig te zijn in wat u doet.
’
Professionals bij elkaar brengen. En ik word met “u” aangesproken. Een zakelijk netwerk, dat mij op formele wijze aanspreekt, dus.
Echter, als je via LinkedIn gaat mailen met je connecties dan kun je dat zakelijke karakter volledig tenietdoen. Tenminste, als je de emoticons gebruikt die LinkedIn in haar emailprogramma suggereert.
Een kop koffie met een connectie drinken vindt LinkedIn in ieder geval belangrijk. Maar deze emoticons lijken mij niet bepaald bijdragen aan een zakelijke relatie. Alleen als je met een héle goede relatie mailt kun je, lijkt mij, gebruik maken van deze emoticons. Maar wellicht loopt LinkedIn vooruit op de grote toestroom van generatie Z, die gewend is te communiceren in en met emoticons?
Thu, 07 January