Interim Intelligence

Blog Interim Intelligence

Op dit blog worden regelmatig nieuwe blogposts gepubliceerd over HR, arbeidsmarktontwikkelingen, organiseren, werk, arbeidsmarktcommunicatie, recruitment en sociale media.

De ruim 400 blogberichten die vanaf 2008 tm september 2013 op het blog van Interim Intelligence zijn gepubliceerd zijn door overgang van de provider naar een nieuw platform helaas verdwenen. Op de site socialmediarecruitment.nl kun je deze nog wel vinden in het blogarchief. 

Learning on the job

Informeel leren of learning on the job is de belangrijkste manier om kennis te verwerven. Geen dure trainingen of opleidingen dus, maar ervaringen opdoen en kennis delen met collega's terwijl je werkt. Dat het soms toch een kostbare aangelegenheid is, laat onderstaand voorbeeld zien, dat tevens een voorbeeld is van inspirerend leiderschap.....

In many organizations, employees are fired for errors. Some stories point to a different culture, like the famous one at IBM in the 1960s. After an employee made a mistake that cost the company $10 million, he walked into the office of Tom Watson, the C.E.O., expecting to get fired. “Fire you?” Mr. Watson asked. “I just spent $10 million educating you.”