Interim Intelligence

Content

Content is het geheel aan informatie (bijvoorbeeld tekst, afbeeldingen, geluid, video en animaties) dat een organisatie middels communicatie op haar omgeving wil overbrengen. Door middel van die content probeer je klanten te werven, of een relatie aan te gaan met je doelgroep. Maar hoe doe je dat?

Schrijven is een vak en niet iedereen vindt het even makkelijk om online een boodschap over te brengen. Hoe meer je schrijft, hoe gemakkelijker het wordt en hoe meer je leert wat wel en niet aanslaat bij je publiek. En laten wij nu heel veel schrijven….

Aansluiten bij doelgroep

Om te kunnen schrijven heb je materiaal nodig en moet je weten wat je doelgroep interessant vindt. Het begint dus met een analyse van je doelgroep en het aanboren van bronnen waar je inspiratie kunt opdoen. Omdat wij schrijven voor veel verschillende organisaties en doelgroepen hebben wij een aantal tools tot onze beschikking om het wereldwijde web te monitoren over hetgeen speelt rondom organisaties en thema's. Zo kunnen we inspelen op actuele ontwikkelingen en trends bepalen. Deze tools zetten we uiteraard ook voor onze klanten in. 

Contentmanagement

Content is king. Door middel van content kun je nieuwe klanten aantrekken en bestaande behouden. Die content moet dan aansluiten bij de wensen en behoeften van de doelgroep. Er moet niet te vaak en niet te weinig gepubliceerd worden. Ook het tijdstip waarop gepubliceerd wordt is belangrijk voor de mate waarin content gelezen wordt of actie ondernomen wordt. Een contentkalander, waarop aangegeven wordt welke content wanneer en waar gepubliceerd wordt is geen overbodige luxe. Dit vraagt om contentmanagement. 

Verschillende soorten content

Je kunt onder andere de volgende (schrijf)opdrachten bij ons neerleggen:

  • Inhoud van een e-mailnieuwsbrief
  • Schrijven van whitepapers of trendrapporten over onderwerpen als arbeidsmarkt, recruitment en social media
  • Content curatie
  • Website teksten schrijven
  • Bijhouden/opzetten van een blog/blogposts schrijven
  • Social media redactie
  • Reageren/posten op externe fora (daar waar er gesproken wordt over relevante onderwerpen voor jouw onderneming mengen we ons - uit naam van de onderneming- in de discussie

Meer weten over content creatie, content management of heb je eigen ideeën die je eens wilt bespreken? Neem contact op.