Interim Intelligence

Over ons

Hoe het begon

Ooit hadden wij vergevorderde plannen om een Agriturismo te kopen in Italië.  Terug naar de basis in de natuur, en andere mensen hier ook van laten genieten. Maar vooral ook om de Italiaanse keuken. Simpele gerechten, zonder al te veel poespas en bereid met pure, eerlijke (basis) ingrediënten. Slowfood van hoge kwaliteit.

Waarom zijn we niet gegaan? Omdat de Italiaanse cultuur uiteindelijk te ver van ons af staat. De bureaucratie, de “domani domani” mentaliteit, de vriendjespolitiek. Dat is nu juist waar we ons bij sommige Nederlandse bedrijven ook kapot aan ergeren.  Wij houden nogal van “afspraak is afspraak”, en liefst overtreffen we de verwachting van de klant.

Beginnen bij de basis

In plaats daarvan hebben we ons de afgelopen jaren gestort op online media. Hebben we gezien hoe snel technologie zich ontwikkelt, en hoe bedrijven en professionals worstelen om mee te gaan in deze snelle veranderingen.  Hoe “virale” filmpjes de doelstelling werden, hoe sociale media accounts worden aangemaakt en hoe er wanhopig wordt getracht te communiceren met “de klant”. Maar nadat we 5 jaar hebben rondgekeken bij heel veel organisaties, interim klussen hebben gedaan, communities hebben opgezet, veel hebben geschreven, advies hebben gegeven en hebben getraind komen we eigenlijk weer tot dezelfde conclusie; we moeten terug naar de basis. Of eigenlijk, wij geloven dat bedrijven, organisaties en ondernemers (eerst) moeten zorgen dat hun basis op orde is.

Investeren in basis ingrediënten

Het is eigenlijk net als een Italiaanse maaltijd. Je kunt voor de topping van je pasta prachtige Italiaanse kazen gebruiken, maar als je geen verse tomaten hebt gebruikt smaakt de saus niet. Je kunt je als ondernemer gek laten maken door nieuwe uitvindingen als de 3D printer, wanhopig op zoek gaan naar het nieuwste en hipste sociale netwerk of allerlei apps gaan ontwikkelen. Maar als niemand de telefoon opneemt als ik bel, mijn klacht niet behandeld wordt of mijn doelgroep niet eens weet wat een app is dan krijg je daar niet meer klanten door.

Natuurlijk moet je als bedrijf niet blind zijn voor nieuwe ontwikkelingen en trends: openheid, bereikbaarheid, flexibiliteit, samenwerking, kennis delen  en lossere (arbeids) verhoudingen.  Zorg dat de onderneming in de basis klaar is en aansluit bij de (nieuwe) normen en waarden van de maatschappij. En zorg dat je weet wie je doelgroep is en wat die belangrijk vindt. Vanuit een solide basis kun je verder bouwen.

Een overzicht van onze dienstverlening vind je hier.